Kino Polska TV to dynamicznie rozwijająca się grupa telewizyjna, która prowadzi działalność biznesową w Polsce i za granicą – w ponad 40 krajach świata. Strategicznym celem firmy jest umacnianie swojej pozycji na obecnych rynkach, a także zwiększanie zasięgu technicznego własnych kanałów telewizyjnych w nowych lokalizacjach na całym świecie.
Głównym źródłem przychodów Grupy jest sprzedaż czasu reklamowego oraz opłaty z emisji kanałów telewizyjnych na platformach cyfrowych i w sieciach operatorów kablowych. Do realizacji strategicznego celu Grupy niezbędne jest zapewnienie wysokiej jakości oferty programowej, która odpowie na szybko zmieniające się potrzeby wymagającej widowni telewizyjnej i sprawdzi się w różnych kanałach dystrybucji.
Główne cele strategiczne Spółki na polskim rynku medialnym:
5. pozycja wśród grup telewizyjnych w Polsce.
Grupa Kino Polska TV jest 6. największą grupą telewizyjną w Polsce, z udziałem w oglądalności w widowni komercyjnej (SHR%, All 16-49, live) na poziomie 1,97% (dane za 2019 r.). Celem Spółki jest uzyskanie 5. pozycji na liście największych grup telewizyjnych w Polsce, ze średniorocznym udziałem w oglądalności widowni komercyjnej na poziomie 2,5 – 3%.
Wzrost przychodów ze sprzedaży reklam oraz z emisji płatnych kanałów telewizyjnych; wzrost udziału w oglądalności widowni komercyjnej kanałów Stopklatka, Zoom TV, Kino Polska, Kino TV i Kino Polska Muzyka.
Konsekwentne podnoszenie jakości oferty programowej kanałów telewizyjnych – naziemnych: Stopklatka i Zoom TV oraz pozostałych kanałów Grupy dostępnych poprzez platformy satelitarne i sieci kablowe.
Gametoon HD – budowa dystrybucji polskojęzycznej wersji kanału e-sportowego.
Stałe podnoszenie jakości oferty programowej kanału i tworzenie szerokiej społeczności wokół marki Gametoon, co pozwoli na budowanie szerokiej dystrybucji kanału i wzrost przychodów z reklam.
Grupa będzie rozbudowywać swoją ofertę programową pod kątem popularnych serwisów VOD i OTT i rozwijać produkty nielinearne – FilmBox Live i FilmBox On Demand. Grupa dąży również do utworzenia własnego serwisu VOD, który będzie zbliżony koncepcyjnie do kanału telewizyjnego Kino Polska.
Główne cele strategiczne Spółki – rynki zagraniczne:
Grupa Kino Polska TV prowadzi szeroką działalność na rynkach zagranicznych. Przychody z tych rynków pochodzą głównie z emisji kanałów filmowych marki FilmBox i kanałów tematycznych na platformach cyfrowych i w sieciach operatorów kablowych. Grupa uzyskuje również przychody z reklam, obecnie generowane przez FilmBox Czechy.
Najważniejsze cele strategiczne Grupy na rynkach zagranicznych to:
Zwiększanie o nowe terytoria zasięgu technicznego i wzrost przychodów ze sprzedaży pakietów FilmBox (premium) na rynkach zagranicznych.
Stopniowe wprowadzanie reklam na kanale FilmBox (basic), co pozwoli na wzrost przychodów ze sprzedaży reklam.
Wzrost udziału przychodów Grupy ze sprzedaży produktów nielinearnych – FilmBox Live i FilmBox On Demand.
Cyfrowa transformacja – wzmocnienie segmentu on-line pozwalającego na cyfrowy dostęp do kanałów telewizyjnych Grupy, treści nadawanych przez Grupę,
Zgodnie z hasłem SPI (głównego udziałowca KPTV) “Home of Good Movies” – osiągnięcie pozycji znaczącego dostawcy treści filmowych dla widzów na wielurynkach, w różnych przedziałach cenowych.