Kino Polska TV to dynamicznie rozwijająca się grupa telewizyjna, która prowadzi działalność biznesową w Polsce i za granicą – w ponad 40 krajach świata.
Głównym źródłem przychodów Grupy jest sprzedaż czasu reklamowego oraz opłaty z emisji kanałów telewizyjnych na platformach cyfrowych i w sieciach operatorów kablowych.
Cele strategiczne – core business
- Zdobycie i utrzymanie piątej pozycji wśród grup telewizyjnych w Polsce pod względem udziału w rynku reklamowym, ze średniorocznym udziałem na poziomie 2,6-3% w oglądalności widowni komercyjnej (SHR, All 16-49, live).
- Umacnianie silnej pozycji rynkowej i współpracy z kluczowymi uczestnikami rynku w zakresie: sprzedaży licencji, produkcji, dystrybucji i reklamy.
- Wzrost przychodów ze sprzedaży reklam, dostarczenie bardziej atrakcyjnych treści, a także budowanie zasięgu i liczby subskrybentów FilmBox Premium na rynkach międzynarodowych.
- Dalszy rozwój zdywersyfikowanej działalności na rynkach międzynarodowych – umacnianie pozycji Grupy w zakresie produkcji kanałów telewizyjnych, reklamy i dystrybucji treści.
- Stopniowe wprowadzanie reklam na kanale FilmBox (basic), co pozwoli na wzrost przychodów ze sprzedaży reklam na rynkach w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
- Zwiększanie o nowe terytoria zasięgu technicznego i wzrost przychodów ze sprzedaży pakietów FilmBox (premium) na rynkach międzynarodowych.
Cele strategiczne – digital i transformacja
- Cyfrowa transformacja – 2021 rokiem tworzenia nowych rozwiązań i uruchomienia nowej platformy: Filmbox+. Oczekiwany wzrost przychodów z działalności cyfrowej w najbliższych latach.
- Rozszerzenie działalności VOD w Polsce, dostarczanie treści do nowych sekcji VOD dostępnych dla odbiorców.
- AVOD (wideo na żądanie oparte na reklamach) – rozpoczęcie monetyzacji w różnych kanałach dostępu. Szersza dystrybucja katalogu SPI AVOD oraz globalnego katalogu treści w Polsce.
- Przygotowanie do uruchomienia dedykowanych aplikacji / usługi online dla wybranych kanałów telewizyjnych, umożliwiających monetyzację Ad-Sense i nowe możliwości umów sponsorskich.